oktoober 26, 2008

Väike tööots emmele.

Sadas mulle jah selline asi kaela. Ja just õigel ajal, olingi oma sügisdepressiooni langemas, raputas mu vähemalt üles. Täpsemalt siis helistati Milano konsulaadist ja öeldi, et homseks on kohtusse tõlki vaja. Andsin ikka, suures segaduses, oma jah sõna. Õnneks sain olukorrast ka lühi-ülevaate, eelmiselt tõlgilt. Tänud Helenile! Hommikul( 22.10.) kell 10.10. olingi kohal oma 10. min. hilinemisega:(....
...ja siis sain ma aru, kui vilets ma tõlgina olen. Itaalia keelt ma küll oskan ja saan kõigest aru, aga üks asi on ise sõnu ritta seada ja hoopis midagi muud, "kohtukeelt" tõlkida. Ahmisingi seal õhku ja hakkasin poiste ees vabandama. Nemad aga võtsid asja rahulikult ja ütlesid mullegi, mitte pabistada. Suures osas saavad nad juba ise aru, 2.a. juba Itaalias "istunud". Ühe arvates olevat koguni parim viis keele õppimiseks. Minu 1. tööpäev oli päris pikk 3h enne lõunat + 1,5 pärast. Leedu tõlgi jaoks( kes algusest peale, selle kohtuasja juures olnud) oligi see seni pikim päev. Vedas mul. Kõige lühem päev olevat olnud 15.min. Nov. on veel 4-5 kohtuistungit ja dets. lõpuks peaks läbi saama (poisid küll sellesse ei usu). Mina katsun igal juhul kohal olla. Pärast esimest pabistamispäeva, tundub väga huvitav kogemus.Üks poiss palus koguni, et ma tuleks tõlgiks ka vanglasse, kui ta oma advokaadiga kohtub. Aina huvitavamaks läheb :) Leedukas, kes ise tõlkebüroos töötab, lubas mullegi tööotsi anda, kui huvitatud olen, ja ma olen. Sageli küstakse neilt eesti keele tõlget, arvates, et meie keeled sarnased on.
Nüüd ma siis harjutan pidevalt tõlkimist, tarku telesaateid vaadates :)) Harjutamist vajab, küll siis tulema hakkab.
Gigi aga peab neil päevil kodus, minu tööd tegema (emme olema)

5 kommentaari:

Diana Magnus, ütles ...

kallike sa oled vàga tubliiiiiiiii ja vappper :)

annu ütles ...

Tubli oled!Ma kàisin ka seal vahepeal tòlgiks, aga kohtuistungile ma minna ei saanud.Kòige pikem pàev oli vist 5 tundi jàrjest tòlkimist.Jube raske oli tegelikult ja mina ennast piisavalt tasemel ei tundnud.Kas làhed ise kohtusse, vòi sòidutavad sind carabinierid?Igaljuhul oli pònev kogemus ja kohati tunnen lausa puudust:)

AnnuMannu ütles ...

Igaljuhul kui aega saad kirjuta ikka kuidas làheb, mul on nii pònev lugeda:)

Maukas ütles ...

Vean ennast ikka ise kohale, bussi ja metrooga(sõidud kompenseeritakse) Põnev on küll :P Kohtusõnavara pean õppima, kahjuks ei ole mul sõnaraamatutki.

AnnuMannu ütles ...

Saan tàitsa aru, ega tegelikult polegi vist vastavat sònaraamatut.Ma igaljuhul otsisin aga ei leidnud.Kirjaliku tòlkimisega òpib palju ja muidugi ajaga kòige rohkem.Kuigi mulle òeldi, et pole vaja keeruliselt ajadagi, rààgi ikka nii, et poisid aru saaksid:D